19 de setembre de 2019. Avui hem iniciat la classe amb una dinàmica grupal. Hem sortit fora de classe a la gespa per tenir més espai i per aprofitar també els últims moments de "caloret" abans que vingui la tardor. Un cop fora hem fet un cercle gran i hem començat a caminar dins d'un cercle "invisible". El professor ens ha fet caminar en tres diferents velocitats: 1 - lenta 2 - normal 3 - ràpida A més, sovint ens feia parar i quan ens ho feia fer, ens trobàvem amb algú i ens havíem de mirar, somriure o abraçar. També per posar-li més lio al asunto ens feia ajupir-nos o saltar quan cridava. La finalitat d'aquesta dinàmica ens ha permés veure'ns les cares amb els i les nostres futures companyes i a perdre ni que fós una mica la vergonya entre nosaltres, així doncs podem dir que aquesta activitat ha servit per trencar una mica el gel entre aquesta nova classe. Un cop hem tornat a l'aula ens hem fet un altre interrogant: què és l'educació social? i amb la metodologia de l'assignatura, la qual he explicat en el post d'abaix (individual - grup - classe) hem anat responent la pregunta. Més o menys per a gairebé tots els grups ha sortit el mateix, unes definificons un tant conservadores com si estiguèssin tretes d'un llibre, però sé que com això només és l'inici, encara ens queda molt per anar canviant a mesura que anem aprenent. Per acabar, hem començat la teoria i hem fet aquest quadre a partir dels nostres coneixements i experiències, encara que penso que, tot això si realment està considerat com a formes d'educació, s'hauria de separar?
12 de desembre de 2019. Seguim amb les presentacions dels treballs: Centres penitenciàris: funcionament judicial, què passa amb les internes, quins tipus de professionals hi treballen o ens hi podem trobar, la gestió del centre... També han parlat d'una possible reinserció a la societat dels pressos i presses i els ajudes i facilitats que han de tenir les presons per a dones degut a les seves necessitats (de salut, higiene...). Infants i joves menors no acompanyats: en quina situació estan o es troben al arribar aquí, quines solucions podem donar-los i com prendre i buscar inicitaves per a la seva inserció laboral, ja que és el que més necessiten per a poder viure un cop han complert la majoria d'edat. La diversitat funcional i la sexualitat: necessitat d'educació sexual per a tots i totes sense excloure a les persones amb diversitat funcional, ja que també tenen necessitats i gustos com la resta de les persones. No se'ls ha de privar ni excl...
Després d'uns quants mesos el semestre està a punt de concloure i amb ell, m'emporto un grapat de nous coneixements gràcies a totes les assignatures que he tocat en aquesta carrera i, els que em queden! Interrogants i Reptes de Futur m'ha semblat una assignatura molt diferent amb les altres, ja sigui per la metodologia aplicada o pel funcionament de les classes amb tots els debats que hem generat o si més no, també per les dinàmiques que hem fet abans de començar una classe. Des del meu punt de vista, i no crec que sigui l'única persona que pensi així, he après molt i he adquirit molts coneixements nous, sobre tot a partir del cicle de conferències. D'altres, ja els havia escoltat o tractat, com ara les desigualtats que hi ha a la ciutat de Barcelona o les paraules de Zygmunt Bauman sobre els conceptes de la modernitat sòlida i la modernitat líquida. Però, no obstant, sé que m'emporto moltíssimes més apranentatges nous. Per exmple, ara sé millor quin ...
16 de desembre de 2019. Avui ha estat l'últim dia de presentacions dels treballs. Hem conclòs amb: Ja m'he desvinculat. Ho he fet bé?: Un tema d'aparença comú però que, realment, és un procés molt difícil de realitzar. Desvincular-se de qualsevol cosa és quelcom molt complicat quan ens hem acomodat, adaptat o acostumat. Tot vist des d'un punt de vista d'un o una educadora que el algun moment hagi treballat en l'àmbit social amb menors. Vivenda, construcció comunitària i educació social: Com gestionem l'augment de persones que es troben en una situació sense llar? S'ha de promoure i aconseguir una agitació de la comunitat com a mitjà d'empoderament tan individual com col·lectiu. S'han de motivar els valors compartits dins d'una relació horitzontal.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada