Presentacions dels treballs finals de l'assignatura (II)
Obtén l'enllaç
Facebook
X
Pinterest
Correu electrònic
Altres aplicacions
-
12 de desembre de 2019. Seguim amb les presentacions dels treballs:
Centres penitenciàris: funcionament judicial, què passa amb les internes, quins tipus de professionals hi treballen o ens hi podem trobar, la gestió del centre... També han parlat d'una possible reinserció a la societat dels pressos i presses i els ajudes i facilitats que han de tenir les presons per a dones degut a les seves necessitats (de salut, higiene...). Infants i joves menors no acompanyats: en quina situació estan o es troben al arribar aquí, quines solucions podem donar-los i com prendre i buscar inicitaves per a la seva inserció laboral, ja que és el que més necessiten per a poder viure un cop han complert la majoria d'edat.
Addició als mòbils: Tenim una gran dependència cap aquests dispositius i cap a tots els dispositius electrònics (ordinadors, tauletes...). Perquè?
En fem un ús abusiu i que és perjudicial en molts àmbits. Ens causen més problemes dels que volem acceptar com ara dependència, estrès, ansietat... i també de físics com ara problemes a la vista... Aquest ús que en fem ens afecta a la nostra vida quotidiana i fa que ens allunyem més de les persones per a connectar amb altres que són virtuals.
Després d'uns quants mesos el semestre està a punt de concloure i amb ell, m'emporto un grapat de nous coneixements gràcies a totes les assignatures que he tocat en aquesta carrera i, els que em queden! Interrogants i Reptes de Futur m'ha semblat una assignatura molt diferent amb les altres, ja sigui per la metodologia aplicada o pel funcionament de les classes amb tots els debats que hem generat o si més no, també per les dinàmiques que hem fet abans de començar una classe. Des del meu punt de vista, i no crec que sigui l'única persona que pensi així, he après molt i he adquirit molts coneixements nous, sobre tot a partir del cicle de conferències. D'altres, ja els havia escoltat o tractat, com ara les desigualtats que hi ha a la ciutat de Barcelona o les paraules de Zygmunt Bauman sobre els conceptes de la modernitat sòlida i la modernitat líquida. Però, no obstant, sé que m'emporto moltíssimes més apranentatges nous. Per exmple, ara sé millor quin ...
16 de desembre de 2019. Avui ha estat l'últim dia de presentacions dels treballs. Hem conclòs amb: Ja m'he desvinculat. Ho he fet bé?: Un tema d'aparença comú però que, realment, és un procés molt difícil de realitzar. Desvincular-se de qualsevol cosa és quelcom molt complicat quan ens hem acomodat, adaptat o acostumat. Tot vist des d'un punt de vista d'un o una educadora que el algun moment hagi treballat en l'àmbit social amb menors. Vivenda, construcció comunitària i educació social: Com gestionem l'augment de persones que es troben en una situació sense llar? S'ha de promoure i aconseguir una agitació de la comunitat com a mitjà d'empoderament tan individual com col·lectiu. S'han de motivar els valors compartits dins d'una relació horitzontal.
9 de desembre de 2019. L'assignatura ja està arribant al seu final i com a tal, els treballs també. És per això que durant aquestes últimes classes s'exposaràn els treballs grupals que hem fet. El treball del meu grup el vam presentar el segon dia i tracta sobre Els infants i joves menors no acomapnyats. Els treballs que la resta de la classe ha fet han estat: V iolència filio parental: Un tipus de violència comesa de fills a pares i que està molt poc visibilitzada i que la societat no és conscient de la violència que hi ha. Autisme amb animals: Com afecta l'autisme i quines ventatjes i millores té en aquest transtorn la companyia d'un animal com ara els gossos, els cavalls... Educació emocional i fracàs escolar dins l'àmbit de l'educació social: La importància que té l'educació emocional dins dels centres oberts per a que d'aquesta manera en els centres escolars hi hagi i es promogui el seu èxit. Moviment Rave: ...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada