El concepte de l'educació SOCIAL

30 de setembre de 2019.

La classe d'avui l'hem iniciat amb una dinàmica que és coneguda com a "Zip Zap Boing". 

Aquesta tenia unes regles una mica complicades i que feien que haguèssim d'estar alerta durant tota la dinàmica. Així doncs s'hi juga d'aquesta manera: 

Un nombre reduit ( unes 15 persones) ens hem posat en un cercle i amb unes paraules i moviments de mans han anat passant d'uns a altres.

  • Amb la paraula Zip es passava una palmada al company/a del costat. 
  • Amb a paraula Zap es canviava de sentit. 
  • Amb la paraula Boing es tornava la palmada a la persona anterior. 
  • Amb la paraula Stunx es passava al company/a del davant. 
  • Si alguna d'aquestes persones s'equivocava amb algun dels moviments es cridava Dance! i la persona que s'havia equivocat havia de posar-se a ballar al mig. 
  • I si alguna de les persones no sabia que havia de fent en algun dels moviments o paraules, cridava Freak out! i tothom canviava de lloc.
Amb aquesta dinàmica hem treballat la concentració, l'escolta activa, el treball en equip, la comunicació no verbal i el riure.

Després hem continuat parlant de la definició d'educació social.

Aquesta està composta per tres branques:

  • Animació Sociocultural: La cultura com a eina educativa.
  • Educació especialitzada: L'acompanyament a persones amb diversitat funcional.
  • Educació d'Adults: Procés formatiu per a persones adultes.
La definició segons ASEDES, veuria l'educació social com a:
"Un dret de la ciutadania d'una professió de caràcter pedagògic, que possibilita la incorporació del subjecte de l’educació a la diversitat de les xarxes socials, i la promoció cultural i social". 

D'altra banda hem de saber que l'educació social té dues funcions:
  • Acollidora: orientada a incloure a persones i/o col·lectius amb ple reconeixement com a subjectes de l’educació.
  • Delimitadora: orientada a establir acords, compromisos i límits amb col·lectius i/o persones que emmarquin l’acció educativa en una finalitat socialitzadora.






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Presentacions dels treballs finals de l'assignatura (II)

Valoració final de l'assignatura

Presentacions dels treballs finals de l'assignatura (III)