Classe diferent
3 d'octubre de 2019.
Per realitzar la classe d'avui ens hem dirigit a la Sala d'Expressió (o gimnàs per dir-ho més "cutre") i un cop allà hem realitzat una dinàmica que és diu "Casa - Inquilino - Deshaucio".
Per fer-la, primer ens hem posat totes en rotllana i hem començat a caminar un altre cop en diferents velocitats, com el primer dia.
Després hem hagut de crear grups de tres persones i allà és quan s'ha iniciat realment la dinàmica. A cada petit grup dos dels components d'aquests es donaven les mans, amb la qual cosa aparentava que fos una casa i la tercera persona que es col·locava dins d'aquests dos era l'inquilí.
Quan el professor cridava "Inquilino", totes les persones que fèien d'inquilí havien de còrrer per trobar una nova casa. Quan cridava "Casa" totes les cases havien de trobar i buscar un nou inquilí i finalment, quan cridava "Deshaucio" tot es desmuntava i totes ens haviem de moure per ser o bé una casa o una inquilina.
Amb aquesta dinàmica hem pogut treballar la vergonya, el companyerisme... però jo em quedo amb que també pots treballar l'empatia, ja que et fa veure com et sents quan et quedes sense un sostre o quan has de marxar d'un lloc perquè no pots estar-hi.
A més avui hem seguit amb les definicions sobre l'Educació:
Segons l'Ancoratge legal:
Educació = Drets
Declaració Universal dels Drets Humans de 1948, Article 26.
Constitució espanyola 1978, Article 27.
Professió i teoria:
Per realitzar la classe d'avui ens hem dirigit a la Sala d'Expressió (o gimnàs per dir-ho més "cutre") i un cop allà hem realitzat una dinàmica que és diu "Casa - Inquilino - Deshaucio".
Per fer-la, primer ens hem posat totes en rotllana i hem començat a caminar un altre cop en diferents velocitats, com el primer dia.
Després hem hagut de crear grups de tres persones i allà és quan s'ha iniciat realment la dinàmica. A cada petit grup dos dels components d'aquests es donaven les mans, amb la qual cosa aparentava que fos una casa i la tercera persona que es col·locava dins d'aquests dos era l'inquilí.
Quan el professor cridava "Inquilino", totes les persones que fèien d'inquilí havien de còrrer per trobar una nova casa. Quan cridava "Casa" totes les cases havien de trobar i buscar un nou inquilí i finalment, quan cridava "Deshaucio" tot es desmuntava i totes ens haviem de moure per ser o bé una casa o una inquilina.
Amb aquesta dinàmica hem pogut treballar la vergonya, el companyerisme... però jo em quedo amb que també pots treballar l'empatia, ja que et fa veure com et sents quan et quedes sense un sostre o quan has de marxar d'un lloc perquè no pots estar-hi.
A més avui hem seguit amb les definicions sobre l'Educació:
Segons l'Ancoratge legal:
Educació = Drets
Declaració Universal dels Drets Humans de 1948, Article 26.
Constitució espanyola 1978, Article 27.
- Tota persona té dret a l'educació. Llibertat d'ensenyament.
- Té com a objectiu el ple desenvolupament de a personalitat humana
Segons Aieji:
L’educació social pot definir-se com : la teoria de com les condicions psicològiques, socials i materials, i diferents orientacions de valors promouen o dificulten el desenvolupament i el creixement, la qualitat de vida i el benestar de l’individu o del grup. (Aieji 2010)
Professió i teoria:
- Hem de saber i ser capaces de poder programar i dissenyar els nostres plans.
- Saber actuar i reaccionar segons les situacions.
- Valorar i avaluar els resultats o les respostes.
- Reflexionar sobre aquests per poder millorar o saber que canviar.
Actualment l'Estat del Benestar es incapaç de proporcionar-nos tots els drets que ens perteneixen, ja que abans el poder residia en l'estat-nació i ara la majoria de poder econòmic el tenen les empreses, per tant ens trobem en una situació on les grans empreses que disponen d'un gran capital econòmic controlen molts aspectes de les nostres vides a partir de Globalització i Neoliberalisme. Aquest fet ha provocat que molts drets s'hagin convertit en privilegis.
Una metàfora que m'ha agradat molt (i a moltes, perquè he vist com tothom se l'apuntava) que s'ha dit a classe que fa referència a la globalització i que m'ha fet reflexionar molt és la següent:
"La globalització és com el mar. Es produeixen pujades amb la marea i només els vaixells potents floten. Els altres, s'enfonsen".
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada